Daca salteaua pe care abia ai cumparat-o nu este suficient de confortabila, nu trebuie sa te multumesti cu ea. Fie ca nu iti sprijina suficient spatele, nu e confortabila sau orice alt motiv ai pentru care sa nu iti placa, daca ai cumparat-o de curand sunt sanse mari sa o poti returna. Aceasta este intrebarea despre care vom vorbi in acest articol: cum returnezi o saltea pe care abia am cumparat-o? Haideti sa incepem.
Ai cheltuit cateva sute sau chiar mii de lei pe o saltea noua si ai observat ca nu iti place. Fie ca nu e suficient de confortabila, ca nu iti mentine spatele aliniat si te trezesti cu dureri dimineata sau pur si simplu materialul nu este la fel de placut pe cum te asteptai, sunt multe motive pentru care ai dori sa o schimbi. Din fericire, magazinele principale ce vand saltele ofera o perioada de retur favorabila.
Din pacate insa, sunt multe magazine care nu au o perioada de retur satisfacatoare sau care au una care nu iti ofera suficient timp sa te obisnuiesti cu noua saltea. Tine cont de faptul ca ai nevoie de cel putin cateva nopti pentru a-ti da seama daca salteaua este sau nu confortabila cu adevarat.
Daca vrei sa cumperi una noua, iti recomandam sa citesti cu atentie politica de retur a site-ului de unde o cumperi sau, daca mergi la un magazin fizic, sa intrebi angajatii despre aceasta politica.
Fie ca salteaua pe care ai cumparat-o este stricata sau pur si simplu inconfortabila, iata tot ce trebuie sa stii despre cum returnezi o saltea pe care abia ai cumparat-o.
Cum returnezi o saltea stricata
Daca salteaua pe care ai cumparat-o este stricata in sensul ca are gropi sau umflaturi, partea buna este ca magazinele sunt obligate prin lege sa accepte returul si sa iti ofere salteaua inapoi sau sa iti ofere alta. Astfel, atunci cand cumperi o saltea (fie din magazin fizic sau online), aceasta trebuie sa fie:
- De calitate satisfacatoare – Salteaua nu trebuie sa fie deteriorata sau stricata atunci cand o primesti
- Trebuie sa-si indeplineasca scopul – Trebuie sa poti dormi pe ea dar si sa indeplineasca celelalte scopuri pentru care a fost conceputa si pe care ti le-a prezentat vanzatorul atunci cand ai cumparat-o.
- Trebuie sa se potriveasca cu descrierea – Trebuie sa se potriveasca cu descrierea pe care o avea cand ai cumparat-o.
Daca noua saltea nu se potriveste cu unul din aceste criterii, in general este destul de usor de returnat deoarece sunt regulile de baza pe care trebuie sa le indeplineasca orice produs cumparat.
Atat timp cand vrei sa faci returul in primele 14 de zile de la cumparare, cel mai probabil iti poti primi toti banii inapoi. De asemenea, tine cont de faptul ca multe magazine au si perioada de testare.
De exemplu, sunt multe produse la care Dormeo iti ofera o perioada de testare de 14 zile. Ikea iti ofera o perioada de testare a saltelei de 90 de zile iar Jysk, la produsele din gama GOLD iti ofera o perioada de testare de 100 de zile.
Nota: Acestea sunt informatiile gasite pe pagina de retur a magazinelor online si se pot schimba in timp. Daca vrei sa te asiguri, iti recomand sa intri personal pe pagina lor de retur si sa te informezi sau sa discuti cu unul din angajatii/reprezentantii firmei de la care vrei sa cumperi produsul.
Citește și despre: Salteaua SmartFoam Domine Memory. Merită cumpărată?
Daca a trecut mai mult de perioada de retur si observi ca salteaua are anumite imperfectiuni care nu sunt descrise, daca acestea sunt acoperite de garantie, o poti returna pentru a fi inlocuita sau reparata.
Cum returnezi o saltea cumparata din magazin fizic
Nu conteaza cat este de confortabila. Daca o saltea cumparata dintr-un magazin fizic nu este stricata, poti sa o returnezi doar daca magazinul respectiv are o perioada de retur.
Totusi, sunt multe magazine – chiar si fizice – care au o astfel de politica. Daca vrei sa o cumperi, asigura-te ca magazinul de la care vrei sa faci aceasta achizitie dispune de asemenea de o astfel de perioada de retur.
Exista de asemenea unele magazine care nu accepta retururi in sensul ca iti ofera banii inapoi, ci iti ofera posibilitatea sa cumperi un alt produs la acelasi pret din magazin. Majoritatea magazinelor nu accepta retur decat daca salteaua este nefolosita, exact asa cum ai primit-o, in ambalajul sau original, ceea ce inseamna ca odata ce ai dormit pe aceasta, nu te mai poti razgandi.
Daca totusi nu esti multumit, citeste cu atentie politica de pe site-ul lor pentru a afla cum returnezi o saltea. E posibil sa te incadrezi in unul din termenii impusi de acestia.
Cum returnezi o saltea cumparata online
Spre deosebire de o saltea cumparata din magazin, una cumparata online iti ofera posibilitatea sa faci un retur pentru a-ti primi banii inapoi.
Chiar daca salteaua pe care ai cumparat-o nu are o perioada de testare, o poti returna in termen de 14 zile, conform legilsatiei, pentru a-ti primi banii inapoi. In aceasta perioada, magazinul este obligat sa accepte returul atat timp cat salteaua indeplineste anumiti termeni, cum ar fi:
- Nu este murdarita de client
- Nu este stricata de client
- Este asa cum ai primit-o
De asemenea, trebuie sa te asiguri ca inca ai chitanta, garantia si ambalajul original al saltelei. Totodata, cel mai probabil tu va trebui sa platesti transportul de retur, ceea ce ar putea sa nu fie foarte ieftin avand in vedere ca vorbim de o saltea, care este grea si voluminoasa.
De asemenea, unele magazine nu accepta retur daca ai scos-o din ambalajul original. Pentru magazinele online care nu au o perioada de testare, poti testa o astfel de saltea doar precum in magazin – fara sa ii scoti ambalajul original. Daca i l-ai scos, fie se deduce din pretul de retur sau pur si simplu este refuzat.
Motivul pentru care magazinul poate refuza salteaua este din cauza factorilor igienici. Poate fi dificil sa dovedesti ca salteaua inca este igienica dupa ce i-ai scos ambalajul (folia protectoare) si ai dormit pe aceasta.
Te-ar putea interesa și: Salteaua Extra-Memorie Somnart Memory Ultimate
Saltea extra-memorie Somnart Memory Ultimate – disponibilă în 4 dimensiuni diferite
Exceptie de la regula far saltelele care vin special cu o perioada de testare. In general, in aceasta perioada ai voie sa scoti salteaua din ambalaj pentru a o testa cu adevarat, insa daca vrei sa te asiguri, cel mai bine citesti exact pe pagina producator.
Cum returnezi o saltea in perioada de testare
Din ce in ce mai multe magazine dispun de o asa-numita „perioada de testare”. Avand in vedere ca aceste magazine sunt la mare cautare deoarece ofera mai multa incredere clientului sa cumpere de la ei, din ce i ce mai multi adopta aceasta politica.
Unele din aceste magazine pot dispune de o pieroada de testare de chiar pana la 100 de nopti. Aceasta politica este disponibila mai ales in magazinele online, deoarece nu multe persoane au incredere sa cumpere astfel un produs atat de scump. Poti despacheta salteaua si poti dormi pe aceasta asa cum dormi pe o saltea obisnuita.
Daca in perioada de testare nu ai fost multumit de aceasta, o poti inlocui sau o poti returna contra valoarea sa completa. Totusi, in general clientul isi asuma transportul, ca si in cazul poticii de retur clasice.
Politicile de retur ale principalelor branduri
Cand vrei sa returnezi o saltea, important de retinut este faptul ca o returnezi magazinului, nu producatoului. Cu toate că acest lucru poate fi evident, poate fi confuz atunci cand un brand este si producator, si vanzator. Acestea fiind spuse, iata care este politica de retur acelor mai mari branduri de saltea din Romania.
Poltica de Retur de la Dormeo – Cum returnez o saltea Dormeo?
Dormeo este un magazin ce are un termen de testare-returnare a saltelelor de 30 zile (sau 14, in functie de salteaua cumparata), ceea ce inseamna ca in cazul depasirii acestui termen, consumatorul isi pierde dreptul de a returna produsul.
Returul unei saltele poate fi solicitat in urmatoarele conditii:
- Produsul nu corespunde specificatiilor de pe site
- Produsul a fost livrat deteriorat – pentru a dovedi ca produsul a fost livrat deteriorat, trebuie fotografiat.
- Produsul lipseste din colet – Daca clientul nu intra in posesia tuturor produselor comandate, acesta poate solicita politica de retur in termen de 72 de ore de la receptionare acestuia.
Vezi și: Salteaua Somnomed Antiacaria – Ideală pentru persoanele alergice
Saltea Somnomed Antiacaria – salteaua ideală pentru persoanele alergice
Clientul isi pierde dreptul de a solcita returul produsul in cazul in care:
- S-au efectuat interventii neautorizate
- Produsul prezinta urme de exploatare sau intretinere necorespunzatoare
In cazul altor saltele, termenul de returnare este de 30 de zile. Citeste cu atentie pe site-ul lor sau intreaba un reprezentant/angajat daca vrei sa stii cum returnezi o saltea Dormeo.
Politica de retur Jysk
Conform legislatiei, Jysk ofera de asemenea o perioada de retur general-valabila de 14 zile. Cu toate acestea, daca cumperi o saltea din gama GOLD poti beneficia de o perioada de retur de 100 de nopti. Astfel, daca nu esti multumit in aceasta perioad, o poti schimba. Atat timp cat salteaua se afla in stare buna si este curata, aceasta poate fi returnata.
Cu toate acestea, nu este sigur daca poti primi banii inapoi sau trebuie neaparat sa cumperi o alta saltea tot de la ei. Din cate inteleg, poti face retur, dar din banii pe care i-ai dat pe saltea poti sa iti alegi una la acelasi pret, poti alege una mai scumpa si sa platesti diferenta sau poti alege una mai ieftina si cu restul banilor sa cumperi alte produse.
Totusi, garantia celor 100 de nopti in care o poti returna iti poate oferi mai multa incredere sa cumperi de la ei.
Politica de retur IKEA
IKEA este de asemenea un magazin cu o politica de retur favorabila. Acestia iti ofera un termen de testare a saltelei sau al unui topper de 90 de zile. Daca nu esti multumit, in aceasta perioada o poti returna, atat timp cat indeplinesti urmatoarele conditii:
- Articolele pot fi returnate o singura data si trebuie sa fie curata, fara peste si sa nu fie deterioara. Tine cont de faptul ca nou produs nu va beneficia de posibilitatea de retur.
- Daca alegi alt produs, vei plati diferenta in cazul in care produsul este mai scump sau ti se va achita diferenta, in cazul in care produsul este mai ieftin.
- Politica de retur se aplica doar pentru saltele si topperele noi si nu este valabila in cazul saltelelor pentru copii sau a celor pentru canapelele extensibile.
Acestea sunt principalele informatii pe care le-am gasit depre poltica de retur de pe site-urile principale. Tine cont ca se pot schimba in timp si daca vrei sa stii sigur cum se returneaza produsul, cel mai bine este sa discuti cu un angajat la magazinului/site-ului respectiv.
Politica de retur Somproduct
Politica de retur a produselor de pe Somproduct este de 14 zile, conform legislatiei. Cu toate acestea, magazinul ofera si o perioada de testare a saltelelor de 60 de zile, in care le poti incerca si, daca nu esti multumit, le poti returna.
In cazul in carea salteaua cumparata nu este suficient de confortabila sau nu iti indelpineste nevoile, o poti returna atat timp cat salteaua nu este murdara, patata sau deteriorata.
Costul de transport este 0, insa acestia dispun de o taxa de 89 RON a unei huse speciale ce este trimisa la tine acasa pentru protejarea saltelei cumparate. Aceasta husa iti ofera posibilitatea sa testezi salteaua in siguranta.
Pentru a putea returna salteaua, trebuie sa indelpinesti urmatoarele conditii:
- Salteaua trebuie ambalata in husa speciala pentru returnare
- Clientul trebuie sa completeze formularul de returnare
- Produsul nu trebuie sa prezinte urme de lovire, deteriorare sau defectiuni
- Produsul nu trebuie sa fie patat, rupt sau sa aiba semne anormale de uzura
- Salteaua trebuie sa includa bonul fiscal, certificatul de garantie si restul documentelor cu care a venit
- Saltelele suplimentare, cele pentru copiii sau cu dimensiuni atipice (cele comandate cu dimensiuni speciale) nu beneficiaza de aceasta perioada de testare.
Citește aici: Salteaua Ortopedică Somnexpert Silver Forte
Saltea Ortopedică Somnexpert Silver Forte – este hipoalergenică și are fermitate ridicată
In cazul in care indeplinesti aceste conditii, Somproduct isi asuma sa iti inlocuiasca salteaua in termenul de testare, in cazul in care nu ai fost multumit de aceasta.
Sper ca acest articol sa te fi ajutat sa intelegi cum returnezi o saltea si care sunt conditiile impuse unele din cele mai importante magazine producatoare sau de retail din Romania. Daca ai alte intrebari sau nelamuriri cum ar fi despre politica de retur a altor magazine, lasa in comentarii si voi incerca sa iti raspund cat pot de repede.
Tine cont ca aceasta perioada de retur este aceeasi cu cea de garantie. Daca produsul prezinta urme de defecte din fabricatie, o poti inlocui in termen de cativa ani (conform certificatului de garantie). Pentru a te asigura ca defectiunile saltelei sunt eligibile pentru garantie, citeste certificatul produsului. Succes!